برگزاری کارگاه ارزشیابی - آموزشی سالیانه برنامه کشوری غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران

کارگاه ارزشیابی - آموزشی سالیانه برنامه کشوری غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران در بهزیستی خراسان جنوبی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی ، شهرزاد کرد کارشناس مسئول برنامه غربالگری شنوایی در معاونت امور توسعه پیشگیری این اداره کل در این خصوص گفت: کارگاه آموزشی یک روزه فوق با حضور ۴١ نفر در سالن آموزش بهزیستی استان برگزار شد.

وی شرکت کنندگان در این کارگاه ارزشیابی - آموزشی را کارشناسان حوزه پیشگیری بهزیستی شهرستان ها و مجریان برنامه شنوایی استان شامل غربالگران، مسئولین پیگیری و تعدادی از مدیران عامل موسسات مجری فعال طرح معرفی کرد و گفت: کارگاه ارزشیابی آموزشی سالیانه برنامه کشوری غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران با اهدافی چون، مروری بر فرایند اجرای برنامه، تحلیل آمار و عملکرد برنامه در پایگاه های غربالگری شنوایی سال ١۴٠٢ ، بررسی نقاط قوت و ضعف شهرستان ها و ارائه راهکارهای کاربردی، ارزشیابی عملکرد ادارات بهزیستی شهرستان ها در سال ۱۴۰۲ بر اساس شاخص های برنامه و نهایتاً تجلیل از ادارات بهزیستی شهرستان ها و مجریان برتر برگزار گردید.

کرد همچنین عنوان داشت: بر اساس ارزیابی صورت گرفته شهرستان های برتر در ارائه عملکرد برنامه مذکور طبق شاخص های سال ١۴٠٢ به ترتیب فردوس، بیرجند و سرایان بوده اند.

کارشناس مسئول برنامه غربالگری شنوایی معاونت امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی کسب رتبه سوم کشوری بر اساس نتایج نظام نامه نظارتی سال ۱۴۰۲ در شش ماهه اول و دوم را مرهون برنامه ریزی ، زحمات و پیگیری های صورت گرفته از سطح معاونت وکارشناسی ستادی تا سطوح شهرستانی در اجرا و پیگیری دانست و از همه دست اندر کاران این برنامه تقدیر و تشکر نمود.

حسن رحیمی سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان هم در پایان این کارگاه برای تقدیر از شهرستان های برتر حضور یافت.

رحیمی دراین برنامه صفر شدن آمار معلولیت شنوایی استان را هدف نهایی اجرای طرح عنوان کرد وابراز امیدواری کرد در آینده نه چندان دور پیگیری ها، مداخلات پیشگیرانه و زحمات صورت گرفته در این حوزه خودرا در به صفر رسیدن آمار شنوایی استان نشان دهد.

گفتنیست در پایان این کارگاه کارشناسان برتر، مدیران عامل ، غربالگران و مسئولین پیگیری ٣ شهرستان برتر با حضور سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان تقدیر شدند.

کد خبر 115317

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد